روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

روستای بویک وسطی ،
روستایی است در دهستان شاخنات از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند , واقع در استان خراسان جنوبی که بر اساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران، جمعیت آن بالغ بر 237 نفر بوده است .

آخرین نظرات
  • ۲۲ اسفند ۹۴، ۱۶:۱۲ - ربانی
    لایک


بخشدار مرکزی بیرجند در بازدید از روستای بویک گفت: این روستا یکی از کانون های جمعیتی در بین روستاهای اطراف است و رفع مشکل گاز رسانی به این روستا با تامین اعتبار در دستور کار قرار می گیرد.

علیرضا جعفری افزود: گازرسانی به روستاهایی که در شعاع 15کیلومتری با مسیر اصلی گاز قرار دارد در اولویت بود که با توجه به کمبود اعتبار در این بخش مسئله گازرسانی به این روستاها به تاخیرافتاده است.

دهیار بویک هم نبود گاز را یکی از مشکلات اهالی این روستا دانست وافزود: این روستا کوهستانی بوده و در فصل سرما بسیار سرد است ومی طلبد مسئولان برای تحقق این مهم اقدام کنند.

زهرا محمدی با بیان این که بویک وسطی یکی از روستاهای توابع بیرجند بوده ودر 80 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد، گفت: این روستا یکی از روستاهای کوهستانی است و دارای 120 خانوار با جمعیتی بالغ بر 500 نفر است.

وی مهم  ترین مشکل اهالی را نداشتن آب شرب و کمبود فضای فرهنگی عنوان کرد.به گفته وی تاکنون اهالی روستا برای ساخت مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع) حدود 200 میلیون تومان کمک کرده اند اما برای تکمیل پروژه نیاز به مساعدت مسئولان است.وی مرمت و بازسازی جاده اصلی روستا، تقویت آنتن دهی تلفن همراه، اعزام روحانی دائم به روستا و همچنین بازسازی و لای  روبی قنات مناوند را خواستار شد.بخشدار مرکزی بیرجنددر خصوص نبود خانه عالم که از مشکلات اهالی روستاست ،افزود:در صورت تامین زمین توسط اهالی پس از برآورد، اعتبارات اولیه برای اجرای این پروژه در اختیار دهیاری روستا قرار می گیرد.حجت الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس نیز گفت: من نماینده مردم هستم و با هیچ یک از مسئولان عقد اخوت نبسته ام تا مانع دفاع از حقوق ملت شوند.


گزارش گر :رحیم زاده -روزنامه خراسان جنوبی مورخ شنبه 1393/03/10

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی