روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

روستای بویک وسطی ،
روستایی است در دهستان شاخنات از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند , واقع در استان خراسان جنوبی که بر اساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران، جمعیت آن بالغ بر 237 نفر بوده است .

آخرین نظرات
  • ۲۲ اسفند ۹۴، ۱۶:۱۲ - ربانی
    لایک


پرش سیگنال‌های تلفن همراه در بویک و گلایه مردم از بی‌توجهی مسؤولان

روستای بویک وسطی یکی از روستاهای بخش مرکزی بیرجند در استان خراسان جنوبی بوده که در منطقه کوهستانی قرار گرفته و اطراف آن را کوه‌های بلند احاطه کرده است.

فاصله این روستا تا مرکز استان حدود 80 کیلومتر است و اهالی این روستا افرادی متدین و خون گرم هستند که رشادت‌های زیادی در زمان انقلاب از خود نشان داده‌اند.

شغل اکثر اهالی این روستا، کشاورزی و دامداری است و با وجود خشکسالی با سختی گذران زندگی می‌کنند.

نبود آنتن‌دهی تلفن همراه یکی از مشکلاتی بوده که اهالی را نگران و مضطرب کرده است به طوری که در تمام مکان‌های روستا به طور یکسان آنتن‌دهی وجود ندارد.

دکل تلفن همراه در دو کیلومتری روستا قرار دارد و روستاهای اطراف را هم پوشش می‌دهد ولی در این روستاها نیز مشکل آنتن‌دهی وجود دارد.

اهالی این روستا خواستار جابه‌جایی دکل تلفن همراه هستند که در این رابطه خبرنگار ما با یکی از آنها مصاحبه‌ای داشته است.

یکی از اهالی روستای بویک وسطی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مسؤولان مخابرات باید تدابیر لازم را برای حل مشکل آنتن‌دهی تلفن روستا اتخاذ کنند.

محمدحسین اکبری با بیان اینکه این روستا از توابع بخش مرکزی بیرجند است و یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای این منطقه است، تصریح کرد: در این روستا نیازهای زیادی وجود دارد که آنتن‌دهی تلفن همراه یکی از آنها است.

وی ادامه داد: در طرف شرق روستا کوهی وجود دارد که می‌تواند مکان خوبی برای تعبیه دکل تلفن همراه باشد.

این فرد با بیان اینکه شرکت مخابرات باید گروه حقیقت‌طلب برای تعیین مکان مناسب دکل بفرستد، گفت: در حال حاضر مکان خوبی برای آن انتخاب نشده است.

بر مبنای این گزارش، اکبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان، کمک به روستاها را در اولویت امور می‌دانند و مسؤولان نیز باید همین مطلب را پیشه راه خود داشته باشند.

برای حل مشکل اهالی روستا خبرنگار ما سری به مخابرات بیرجند زده است و مکاتبه‌ای به شماره نامه 343 در تاریخ 11 بهمن‌ماه جاری داشته و بعد از پیگیری مکرر جوابیه‌ای دریافت نکرده است.

اهالی این روستا باید صبر بیشتری داشته باشند تا به نیازهای آنها رسیدگی شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی