روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

روستای بویک وسطی ،
روستایی است در دهستان شاخنات از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند , واقع در استان خراسان جنوبی که بر اساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران، جمعیت آن بالغ بر 237 نفر بوده است .

آخرین نظرات
  • ۲۲ اسفند ۹۴، ۱۶:۱۲ - ربانی
    لایک


شهید محمدعلی طوسی

محمدعلی طوسی فرزند محمد به سال 1333 در روستای بویک از توابع شهرستان بیرجند متولد شد. دوران کودکی را در کنار پدر و مادری متدین و مهربان سپری کرد. مشکلات اقتصادی باعث شد از تحصیل محروم بماند. مدت ها در روستا همراه خانواده به کار کشاورزی مشغول بود. در جوانی برای تأمین مخارج زندگی و کمک به خانواده عازم تهران شد و چند سال در میدان بارفروشی کار و تلاش کرد.
همان روزها انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده بود. او در تظاهرات مردمی علیه رژیم منحوس پهلوی فعالانه شرکت می کرد. وقتی که صاحب کارش او را از رفتن به راهپیمایی منع کرد به او می گفت: «من می خواهم در تظاهرات شرکت کنم، اگر تو مخالفی از این جا می روم». 

پس از پیروزی انقلاب به روستای «بویک» برگشت و به کار کشاورزی پرداخت. با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه از طریق بسیج سپاه پاسداران عازم جبهه های نبرد شد. بعد از سه ماه که در خدمت جبهه و جنگ بود، به روستا مراجعت نمود. در این سفر با اصرار مادر با دخترخاله اش ازدواج نمود. که ثمره ی این پیوند دختری بود که چند ماه پس از شهادت پدر به دنیا آمد.
بیش از چند روز از ازدواجش نمی گذشت که برای بار دوم عازم جبهه گردید. در تاریخ دهم خرداد ماه 1361 در عملیات بیت المقدس در منطقه ی خونین شهر در سن 28 سالگی، به فیض عظمای شهادت نایل گشت.
پیکر پاک شهید پس از تشییع بر دوش مردم بیرجند در زادگاهش به خاک سپرده شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی