روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

روستای بویک وسطی ،
روستایی است در دهستان شاخنات از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند , واقع در استان خراسان جنوبی که بر اساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران، جمعیت آن بالغ بر 237 نفر بوده است .

آخرین نظرات
  • ۲۲ اسفند ۹۴، ۱۶:۱۲ - ربانی
    لایک


شهید محمداسماعیل دادی

شهید محمد اسماعیل دادی سبزه کار فرزند محمدعلی در سال 1346 در روستای بویک نزدیک گازار متولد شد. دوران کودکی را در بویک به پایان رساند و جهت ادامه تحصیل به گازار رفت. او دانش آموزی خوب و درسخوان بود اما در سال سوم راهنمایی فوت خواهرش او را چنان متأثر کرد که ترک تحصیل نمود و به کار کشاورزی پرداخت. وی فردی خوش اخلاق و مهربان بود و در همه فعالیت های روستا به دیگران کمک می کرد به ائمه اطهار عشق می ورزید و هر روز صبح کارش را با خواندن قرآن شروع می کرد. شانزده ساله بود که عشق رفتن به جبهه در دلش افتاد و با اصرار و پس از کسب رضایت پدرش، مشتاقانه به جبهه رفت. از آنجا که فردی سخت کوش و مقاوم بود در جبهه نیز کارهای سخت را می پذیرفت. او آرپی جی زن بود و تمام تلاشش را به کار می برد تا دشمن را عقب بنشاند. 

سرانجام در تاریخ بیست و هشتم آبانماه سال شصت و دو در سن 16 سالگی در منطقه پنجوین به آرزویش رسید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد اما پیکر مطهرش مفقود بود تا این که پس از چهارده سال به زادگاهش بازگشت و پس از تشییع باشکوهی در بیرجند به زادگاهش روستای بویک انتقال یافت و در گلزار شهدای آنجا به خاک سپرده شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی