روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

روستای بویک وسطی ،
روستایی است در دهستان شاخنات از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند , واقع در استان خراسان جنوبی که بر اساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران، جمعیت آن بالغ بر 237 نفر بوده است .

آخرین نظرات
  • ۲۲ اسفند ۹۴، ۱۶:۱۲ - ربانی
    لایک


شهید غلامرضا رضایی

شهید غلام رضا رضایی فرزند محمد در سال 1337 در روستای بویک از توابع شهرستان بیرجند متولد شد. در خانواده ای سخت کوش و مؤمن رشد کرد. محیط روستا همراه با کار کشاورزی از او فردی مقاوم و کاردان می ساخت. در کودکی به مکتب خانه رفت و روخوانی قرآن را فرا گرفت. در نوجوانی به کار کشاورزی و قالیبافی پرداخت تا اینکه در این فن استاد شد و این هنر را به سایر جوانان روستا نیز آموخت.
جوانی مهربان و متدین بود و امام و انقلاب را خیلی دوست داشت. و با روحانیت مرتبط بود. مهمترین دوستان او نیز دو جوان طلبه بودند. پس از آن که به خدمت سربازی اعزام شد مدت زیادی را در جبهه ی جنگ علیه صدامیان مبارزه کرد. هنوز خدمت سربازی او تمام نشده بود که از ادامه ی خدمت معاف شد. ولی او که عاشق شهادت بود جهاد را ترک نکرد و داوطلبانه با عنوان بسیجی عازم جبهه شد و با اینکه دو فرزند کوچک داشت رفتن به جبهه را بر ماندن در خانه ترجیح داد. 

سرانجام پس از ماه ها مبارزه در تاریخ سی ام اردیبهشت ماه 1365 در منطقه حاج عمران در سن 28 سالگی با سمت تیربارچی به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد. پیکر پاکش مفقود شد و پس از یک سال و نیم توسط گروه تفحص کشف گردید و بعد از تشییع باشکوهی در بیرجند، جهت دفن به زادگاهش روستای بویک انتقال یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی