روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

روستای بویک وسطی ،
روستایی است در دهستان شاخنات از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند , واقع در استان خراسان جنوبی که بر اساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران، جمعیت آن بالغ بر 237 نفر بوده است .

آخرین نظرات
  • ۲۲ اسفند ۹۴، ۱۶:۱۲ - ربانی
    لایک


به مناسبت هفته دفاع مقدس فارس گزارش میدهد:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی در زمان جنگ یک‌هزار و 700 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

روستای بویک وسطی روستایی در دهستان شاخنات و از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند و واقع در استان خراسان جنوبی است که دارای حدود 120 خانوار و جمعیت 318 نفری است.


روستای بویک از مناطق شهیدپرور خراسان جنوبی بوده که پنج شهید را در زمان دفاع مقدس تقدیم به انقلاب کرده است.

شهدای بویک


شهید ابراهیمی، شهید طوسی، شهید دادی، شهید رضایی، شهید انصاری از شهیدان این روستا بوده که جزء اقشار مختلف از جمله طلاب، دانش‌آموزان، کشاورزان، بسیجیان و عامه مردم بوده‌اند.


جوانان روستای بویک با همت و غیرت فراوان در زمان دفاع مقدس و در جبهه‌های حق علیه باطل مقاومت کرده و از میهن خود دفاع کردند به طوری که در این روستا حدود 60 رزمنده، چندین جانباز و مجروح وجود داشته که از ارمغان‌های دفاع مقدس است.


خبرنگار فارس در پای صحبت‌های یکی از رزمندگان روستای بویک


فارس: خود را به طور کامل معرفی کنید؟


من محمدحسن غلامی، متولد سال 1345، مقیم روستای بویک، متاهل و دارای دو فرزند پسر هستم که در حال حاضر مشغول به کار کشاورزی و کارگری هستم.


فارس: شما به عنوان یک رزمنده چند سال در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اید و چگونه وارد جبهه شدید؟


با توجه به این‌که من در تاریخ 1345 متولد شده‌ام سن من در زمان جنگ برای رفتن به جبهه کافی نبود بنابراین اقدام به عوض کردن تاریخ تولد خود در فتوکپی شناسنامه خودم کردم تا من را به جبهه اعزام کنند.


وی ادامه داد: بنده از تاریخ 17 مهرماه سال 65 وارد جبهه شده و تا 22 اردیبهشت‌ماه همین سال مشغول به آموختن دوره آموزشی بوده‌ام و در سه دوره پی در پی در خط مقدم فعالیت داشته که نخستین‎بار در تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه تا 23 مرداد‌ماه سال 65، دوره دوم از تاریخ 14 خردادماه سال 67 تا 15 شهریورماه سال 67 و دوره سوم از پنجم مهرماه سال 67 تا 26 آبان‌ماه همان سال در خط مقدم جنگ تحمیلی شرکت داشته و حدود 9 ماه و 15 روز در جبهه به عنوان سرباز و رزمنده خدمت کرده‌ام.


فارس: در زمان جنگ در چند عملیات شرکت داشته‌اید؟ بفرمایید؟


غلامی می‌گوید: من در خط حلبچه شهر سلیمانیه و در خط مقدم بصره حضور داشته‌ام و در عملیات مهم حاج عمران شرکت کرده و خاطرات فراوانی از این عملیات دارم.


فارس: تلخ‌ترین خاطره شما در زمان دفاع مقدس چه بوده است؟


رزمنده روستای بویک در حالی چشم‌هایش پر از اشک شده بود، اذعان داشت: تلخ‌ترین خاطره من در زمان عملیات حاج عمران بوده که متاسفانه در این عملیات شکست خورده و رزمندگان و دوستان زیادی را از دست دادم که از آن جمله می‌توان به شهید رضایی که یکی از شهدای همین روستا است اشاره کرد.


غلامی افزود: چندین نفر از رزمندگان روستای بویک در این منطقه عملیاتی مجروح شده که برخی از آن‌ها به درجه جانبازی نائل شدند که می‌توان در این رابطه به آقایان علی طالبی، حسین محمدی و علیرضا غایبی اشاره کرد.


وی ادامه داد: گردانی که در زمان عملیات در آن خدمت کردم گردان مرصاد بوده که در این عملیات متاسفانه فرمانده گردان به شهادت رسیدند.


حرف پایانی: امیدورام جوانان این مرز و بوم همیشه مانند گذشته راه علم و دانش را طی کرده و نام ایران را با افتخار در دنیا گسترش دهند و با این کار از خون شهداء و ایثارگری‌های جانبازان، رزمندگان و آزادگان پاسداری کنند.


برگرفته از فارس نیوز


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی