روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

Village Bavik

روستای بویک

روستای بویک وسطی ،
روستایی است در دهستان شاخنات از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند , واقع در استان خراسان جنوبی که بر اساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران، جمعیت آن بالغ بر 237 نفر بوده است .

آخرین نظرات
  • ۲۲ اسفند ۹۴، ۱۶:۱۲ - ربانی
    لایک


بخشدار مرکزی بیرجند گفت: گازرسانی به روستاهایی که در شعاع کمی با مسیر اصلی قرار دارند در اولویت هستند که با توجه به کمبود اعتبار در این بخش مسئله گازرسانی به این روستا با تاخیر رو به رو شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جعفری بعد از ظهر امروز در بازدید از روستای بویک وسطی اظهار داشت: روستای بویک وسطی به عنوان یکی از کانون‌ها جمعیتی در بین روستاهای اطراف است.

وی با بیان این‌که مشکلات اهالی این روستا توسط فرمانداری بیرجند و بخشداری مرکزی بیرجند مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امید است بتوانیم پاسخگوی تقاضای مردم این روستا باشیم.

بخشدار مرکزی بیرجند با بیان این‌که نبود خانه عالم در این روستا یکی از مشکلات مردم است، افزود: اگر مردم برای ساخت این پروژه مکان مورد نیاز را کمک کنند در آینده‌ای نزدیک پس از برآورد، اعتبارات اولیه برای اجرای این پروژه در اختیار دهیاری این روستا قرار می‌گیرد.

جعفری به موضوع گازرسانی به این روستا اشاره کرد و افزود:  گازرسانی به روستاهایی که در شعاع کمی با مسیر اصلی قرار دارند در اولویت هستند که با توجه به کمبود اعتبار در این بخش مسئله گازرسانی به این روستا با تاخیر رو به رو شده است.

وی تاکید کرد:‌ مردم برای انجام ساخت و سازهای مسکونی باید مجوزهای لازم و پروانه ساختمانی داشته باشند تا بتوانند از خدمات آب و برق استفاده کنند.

بخشدار مرکزی بیرجند به تهیه مینی‌بوس برای ایاب و ذهاب مردم روستای بویک وسطی اشاره کرد و یادآور شد: با معرفی فردی مناسب برای این امر و تقبل کردن بخشی از آورده توسط این فرد و تعلق گرفتن بخشی از اعتبار برای این فرد امید است این مشکل مرتفع شود.

دهیار روستای بویک وسطی نیز در این مراسم اظهار داشت: مردم این روستا مردمی ولایی، انقلابی، رزمنده، شهیدپرور و عاشق روحانیت هستند.

زهرا محمدی تصریح کرد: روستای بویک وسطی یکی از روستاهای توابع بیرجند بوده که در 80 کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.

وی ادامه داد: این روستا یکی از روستاهای کوهستانی است و دارای 120 خانوار با جمعیتی بالغ بر 500 نفر است.

دهیار روستای بویک وسطی با بیان این‌که نخستین و مهم‌ترین مشکل اهالی روستای بویک وسطی که به شدت پیگیری می‌شود نداشتن آب شرب است، تصریح کرد: با توجه به این‌که آبرسانی به این روستا از طریق تانکر و به صورت سیار صورت می‌گیرد و با توجه به این‌که این روستا، روستایی کوهستانی است آب به مناطق بالا دست روستا نرسیده و مردم این مناطق از نعمت آب سالم بی‎بهره‌ هستند.

محمدی به پروژه مهم و در دست اقدام توسط اهالی این روستا اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود فضای فرهنگی در این روستا پروژه مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع) در روستای بویک وسطی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون مردم این روستا برای ساخت این مجتمع حدود 200 میلیون تومان هزینه کرده‌اند و زنان پر تلاش این خطه نیز چهار تخته قالی برای کمک به ساخت این مجتمع بافته‌اند و هنوز برای تکمیل پروژه نیاز به مساعدت مسئولان وجود دارد.

دهیار روستای بویک وسطی با بیان این‌که روستای بویک وسطی یکی از روستاهای عالم‌پرور است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع یکی از مشکلات این روستا نداشتن روحانی مستقر در روستا بوده که برای رفع این مشکل نیاز به ساخت خانه عالم وجود دارد.

محمدی مشکل گاز را یکی دیگر از مشکلات اهالی این روستا دانست و یادآور شد: این روستا کوهستانی بوده و در فصل سرما بسیار سرد است و همچنین لوله‌ها گاز تا فاصله شش کیلومتری از این روستا آمده است.

وی به برخی دیگر از مشکلات اهالی این روستا اشاره و خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی جاده اصلی روستا، تقویت تلفن همراه، نبود وسیله‌ای برای ایاب و ذهاب مردم روستا، بازسازی و لایه‌روبی قنات مناوند، دیر رسیدن اورژانس 115 با توجه به دوری مسیر راه و نبود سرویس بهداشتی مناسب در مدرسه ابتدایی روستا از جمله این مشکلات است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی